Onko teillä kysymyksiä? Kysy meiltä Infotorilta!

Infotorilla työskentelee pätevä, luotettava ja iloinen asiantuntijoiden porukka.

Infotori - maahanmuuttajien omakielinen neuvontapiste toimii Skanssin kauppakeskuksessa, asiointipiste Monitorissa.

Infotori palvelee asiakkaita 14 kielellä, joten kielivalikoima on laaja ja kattava. Meiltä saa neuvontaa aikataulun mukaisesti arabian, darin, pashton, persian, thain, puolan, somalin, kurdin, viron, romanian, englannin, saksan, venäjän ja suomen kielellä. Joka päivä saa palvelua arabiaksi, kurdiksi, persiaksi, venäjäksi, englanniksi ja suomeksi.

Infotorin palvelusta on tullut niin suosittua, että palvelua on laajennettu puhelinpalveluun. Tarjoamme omakielisten neuvojien palvelua puhelimitse ajanvarauksella ja ilman ajanvarausta.

Katso Infotorin omakielisen neuvonnan ja puhelinneuvonnan aikataulut.

Asiantuntevaa neuvontaa monitaitoisilta työtekijöiltä

Infotorilla työskentelee pätevä, luotettava ja iloinen asiantuntijoiden porukka. Infotorin neuvojat ovat itse ulkomaalaistaustaisia ja kaikki ovat asuneet jo pitkään Suomessa. Kaikilla neuvojilla on vähintään ammatillinen koulutus, monella on myös korkeakoulututkinto ja jokaisella on myös työkokemusta Suomessa. Kaikki tuntityöntekijät työskentelevät myös jossain muualla neuvojan työn rinnalla, esimerkiksi opettajana koulussa, tulkkina tai sosiaaliohjaajana.

Yhteistyö muiden Monitorissa toimivien palveluiden edustajien kanssa sujuu erinomaisesti.

Infotorilla asiakas on kaikkien yhteinen

Meillä ei ole sinun tai minun asiakkaita. Infotorin periaate on, että kaikki asiakkaat ovat meidän asiakkaitamme. Tärkein asia on, että käytössä on yhteinen kieli. Ja kysyä saa mistä vaan! Usein asiakas ei osaa etsiä reittiä oikeaan palveluun tai ei yksinkertaisesti tiedä, mitä kyseisessä tapauksessa voi tehdä Suomessa. Kysymysten kentän laajuus on myös haaste työntekijöille, koska kysymykset voivat käsitellä mitä vain verhojen pidikkeistä ihmiskaupan uhriin.

Infotori on muuttanut keskustasta Monitoriin vuonna 2015. Ensi keväänä Infotorin palvelut muuttavat takaisin kaupungin keskustaan, kun uusi keskitetty asiakaspalvelu avataan KOP-kolmiossa. Neljän vuoden aikana on todettu, että yhteistyö muiden Monitorissa toimivien palveluiden edustajien kanssa sujuu erinomaisesti ja samaan tapaan on tarkoitus jatkaa myös uudessa keskitetyssä asiakaspalvelussa.

Asiakaan etu on Infotorilla kaiken A ja O. Sen takia asiakkaamme saavat asiat hoidettuna yhdessä paikassa ja ilman liikaa byrokratiaa!

Tietoa kirjoittajasta

Marina
Mgvdeladze
Suunnittelija
Turun kaupunki, Infotori