Blogi digipalveluista
Lue mitä digitaalisten palvelujen rakentamisen taustalla tapahtuu.
Uusimmat blogipostaukset
Tietosuojasta ja tietoturvasta vastaa jokainen
14.10.2022 10.00 - Ulla Anderson
Tietosuojasta ja tietoturvasta puhutaan paljon. Ne ovat tärkeä osa digitaalisten palvelujen laatukriteereitä sekä jokaisen henkilökohtaista tapaa käyttää erilaisia digitaalisia palveluja, sisältöjä ja laitteita niin viranomaisten kanssa asioidessaan, työtehtävissä kuin vapaa-ajallaankin.
Käyttäjäystävällisempiä digitaalisia palveluja asiakaspalautetta systemaattisesti hyödyntämällä
25.8.2022 10.00 - Ulla Anderson
Käyttäjäpalaute muodostaa perustan ihmislähtöiselle digitaalisten palvelujen kehittämiselle.
Saavutettavuus syntyy huolellisen teknisen toteutuksen, selkeän kielen ja käyttäjälähtöisyyden kautta
16.6.2022 11.13 - Ulla Anderson
Saavutettavuudella tarkoitetaan digitaalisen maailman esteettömyyttä. Saavutettavuuden perimmäisenä tavoitteena on edistää digitaalisten palveluiden ja verkkosivustojen yhdenvertaisen käytön mahdollisuuksia.
Suomi.fi-palvelut digitaalisen palvelun laadun takeena
12.4.2022 10.30 - Ulla Anderson
Suomi.fi-palvelut tarjoavat kansallisia ratkaisuja digitaaliseen tunnistamiseen, puolesta asiointiin, sähköiseen viestien vaihtoon ja verkkomaksamiseen.
Laadukkaampia digitaalisia palveluita käytettävyystestausten avulla
28.2.2022 14.04 - Ulla Anderson
Käytettävyystestaukset testikäyttäjien avulla lisäävät digitaalisten palveluiden suunnittelun ja kehittämisen laatua. Parantuneen asiakasymmärryksen myötä myös palvelun käytettävyyden ja saavutettavuuden kipukohdat löytyvät helpommin.
Sivut
- 1
- 2
- 3
- …
- seuraava ›
- viimeinen »