Usein kysytyt kysymykset aamu- ja iltapäivätoiminnasta

Miten haetaan aamu- ja iltapäivätoimintaan?

Toimintaan haetaan ensisijaisesti Wilmassa, kirjaudu: turku.inschool.fi

Wilman mobiilisovelluksen kautta ei voi hakea aamu- ja iltapäivätoimintaan.

Voiko lapsi aloittaa kesken toimintakauden tai kuukauden aamu- ja iltapäivätoiminnassa?

Lapsi voi aloittaa toiminnassa, kun hakemus ja päätös aamu- ja iltapäivätoimintaan osallistumisesta on tehty.

Aamu- ja iltapäivätoiminnassa on kuukausimaksu, joten kesken kuukauden aloittaneilta veloitetaan koko kuukauden maksu, lukuun ottamatta elokuuta, jolloin maksu on normaalista kuukausimaksusta puolet.

Mitkä toiminta-ajat ja kuukausihinnat toiminnassa ovat?

Asiakasmaksujen hinnat löydät:

Maksu peritään jokaiselta kuukaudelta, jona lapsi osallistuu aamu- ja iltapäivätoimintaan.

Vaikuttavatko poissaolot maksuun?

Kyllä vaikuttavat seuraavissa tapauksissa:

  • Maksusta peritään puolet silloin, kun lapsi ei sairautensa vuoksi voi kalenterikuukauden aikana osallistua aamu- ja iltapäivätoimintaan yli 10 päivänä.
  • Maksua ei peritä, jos sairaudesta aiheutuva poissaolo kestää koko kalenterikuukauden.
  • Maksusta peritään puolet silloin, kun lapsi ei muusta syystä osallistu toimintaan koko kalenterikuukautena

Voinko saada maksuhuojennusta/-vapautusta kuukausimaksuun perheen tulojen perusteella?

Kyllä, asiakasmaksun harkinnanvarainen huojennus- /vapautushakemuksella on mahdollista

saada alennusta kuukausimaksusta -25 %, tai on mahdollista saada vapautus kuukausimaksusta. Perusopetuksen aamu- ja iltapäivätoiminnalla on käytössä maksuhuojennusrajat.

Mitä minun pitää toimittaa teille asiakasmaksun alennus- tai vapautushakemuksen lisäksi?

Tarvitsemme perheen tulotiedoista liitteet/kopiot. Esim. kuukauden bruttotuloista palkkalaskelma, Kelan päätöksistä liitteet jne. Liitteet on toimitettava samanaikaisesti hakemuksen kanssa.

Mistä asiakasmaksun alennus- tai vapautuslomakkeita saa?

  • Kauppatorin Monitorista KOP-kolmiosta, Aurakatu 8 (huone 38), johon pitää ottaa vuoronumero ala-aulasta kohdasta Varhaiskasvatus.

Milloin asiakasmaksun harkinnanvarainen huojennus- tai vapautuspäätös astuu voimaan?

Päätös astuu voimaan sen kuukauden alusta, kun hakemus ja liitteet ovat meille saapuneet käsittelyyn ja se on voimassa enintään kyseisen lukuvuoden loppuun asti. Asiakas on velvollinen ilmoittamaan perheen muuttuvista tilanteista meille itsenäisesti.

Teettekö taannehtivia päätöksiä asiakasmaksun huojennus- tai vapautushakemuksista?

Emme tee taannehtivia päätöksiä, päätös astuu voimaan sen kuukauden aikana, kun hakemus liitteineen on meille saapunut.

Voinko muuttaa toiminta-aikaa?

  • Toiminta-aikaa voi muuttaa, mutta vain kerran syyslukukaudella ja kerran kevätlukukaudella.
  • Toiminta-ajan voi muuttaa kuukauden alusta, ei kesken kuukautta.

Miten irtisanon lapsen toimintapaikan?

Iltapäivätoimintapaikka irtisanotaan ensisijaisesti Wilman kautta. Irtisanomisen voitte tehdä tarvittaessa myös perusopetuksen aamu- ja iltapäivätoiminnan muutokset -kaavakkeella, joka toimitetaan täytettynä kerhon ohjaajille.

Mistä löytyy tietoja palveluntuottajista?

Tietoa löytyy nettisivultamme kohdasta “toimipisteet”: Perusopetuksen aamu- ja iltapäivätoiminta

Voitte myös ottaa yhteyttä suoraan toimipaikkaan ja kysyä lisätietoja toiminnasta.

Milloin toiminta alkaa, mitä tarvitaan mukaan?

Toiminta alkaa koulun lukukauden alussa. Iltapäivätoiminnassa ulkoillaan paljon, joten asianmukaiset sisä- ja ulkovaatteet on hyvä olla mukana.

Tuleeko Wilma hausta vahvistus, että haku on onnistunut?

Vahvistusviestiä ei tule, mutta myönteinen tai kielteinen päätös näkyy Wilmassa.

Saako lapseni lähteä yksin kotiin iltapäiväkerhosta?

Lapsi saa lähteä yksin kotiin, mikäli huoltaja on sopinut tästä iltapäivätoiminnan järjestäjän kanssa.

Voiko lapseni saada taksikuljetuksen iltapäivätoimintaan?

Aamu- ja iltapäivätoiminnassa ei ole kuljetusetuutta.