Palveluseteliasiakas

Asiakkaalle

Lisätietoa tietosuojasta löydätte osoitteesta http://www.turku.fi/tietosuoja

Sääntökirjat eri palveluihin

Ongelmatilanteet

Jos sinulla tulee palveluntuottajan kanssa erimielisyyttä palvelusta, ensisijaisesti asia pitää sopia palveluntuottajan kanssa. Jos ratkaisua ei synny, voit tehdä asiasta kirjallisen valituksen kuluttajariitalautakuntaan.

Mikä on palveluseteli?

Palveluseteli on vaihtoehto kunnan itse tuottamalle tai ostamille palveluille. Kunta määrää palvelusetelin arvon ja hyväksyy palveluntuottajat, joiden palveluita sillä voi maksaa. Asiakkaan omavastuuosuus on palveluntuottajan hinnan ja palvelusetelin arvon välinen erotus.

Mitä teen, kun minulle on myönnetty palveluseteli?

Palvelusetelin saatuasi voit valita haluamasi palveluntuottajan osoitteesta:

Palveluntuottajien vertailu ja valinta eivät vaadi kirjautumista järjestelmään. Kirjautumalla järjestelmään näet tietosi, sinulle myönnetyt palvelusetelit sekä käyttämäsi palvelut.

Palvelusetelissä on numero ja se annetaan palveluntuottajalle. Näin asiakkaan ja palveluntuottajan välille syntyy sopimus, joka kuuluu kuluttajasuojalain piiriin. Palveluseteli on henkilökohtainen, eikä palvelusetelinumeroa tule luovuttaa ulkopuolisille tahoille.

Palveluntuottaja laskuttaa asiakkaalta asiakkaan omavastuuosuuden. Voit halutessasi ostaa palveluntuottajalta lisäpalveluita, jotka maksat itse.

PSOP-järjestelmässä voit seurata käyttämiäsi palveluita ja saada tietoa käytettävissä olevista palveluista ja niiden tarjoajista: