Potilasasiamies

Potilasasiamiehen tehtävänä on tarvittaessa neuvoa ja avustaa potilasta, jos tämä on tyytymätön saamaansa hoitoon tai kohteluun. Potilasasiamies auttaa potilasta selvittämään ongelmaansa hoitopaikassa. Hän myös neuvoo ja tarvittaessa avustaa potilasta muistutuksen, kantelun tai Potilasvahinkokeskukselle tehtävän potilasvahinkoilmoituksen teossa. Potilasasiamies ei ota kantaa potilaan lääketieteellisiin hoitopäätöksiin. Hän ei ota myöskään kantaa siihen, onko potilaan hoidossa tapahtunut hoitovahinko. Potilasasiamies ei voi myöskään toimia potilaan asiamiehenä eikä edusta tätä tuomioistuimessa. Potilasasiamiehen toimintaa ohjaa laki potilaan asemasta ja oikeuksista.

Vastuuorganisaatio: 
Turun kaupungin hyvinvointitoimiala
Service languages: 

Toimipisteet

Potilasasiamiehen toimisto (potilasasiamies)

Potilaan hoitoon ja kohteluun sekä potilasvahinkoihin liittyviin asioihin lisätietoja tarvitseville.

Potilasasiamiehen puhelinaika on maanantaista torstaihin klo 9.00 - 11.00 p. 02 262 5959.
Henkilökohtaisesta käynnistä on aina sovittava etukäteen potilasasiamiehen kanssa. Potilasasiamiehen tavoittaa myös sähköpostitse: potilasasiamies(a)turku.fi

Palvelun toteutustapa: 
Itse tuotettu palvelu
Vastuuorganisaatio: 
Turun kaupungin hyvinvointitoimiala