Kasvatus- ja perheneuvolan päivittäinen puhelinpalveluaika nelinkertaistuu. Puhelinpalvelu käynnistyy maanantaina 14.9.2015 klo 8.15.

– Palvelun avulla kasvatus- ja perheneuvolan työntekijät, psykologit ja sosiaalityöntekijät ovat puhelinsoiton päässä nopeasti ilman vastaanotolle jonottamista. Jo puhelinkeskustelu voi auttaa ongelmallisessa tilanteessa eteenpäin eikä aina ole tarpeen varata aikaa vastaanotolle, kertoo vastaava psykologi Pirjo Lehtonen Turun kaupungin hyvinvointitoimialan Kasvatus- ja perheneuvolasta.

Kuka voi ottaa yhteyttä?

Vanhemmat voivat soittaa lapsiin, perheeseen tai parisuhteeseen liittyvissä ongelmissa. Myös turkulaisten lapsiperheiden kanssa esimerkiksi neuvoloissa ja päiväkodeissa työskentelevät voivat ottaa yhteyttä.

Millaisissa tilanteissa apua voi saada?

Ohjaus-, neuvonta- ja ajanvarauspuhelinpalvelusta saa apua, kun:

  • kaipaat tukea kasvatukseen liittyvissä pulmissa
  • olet huolissasi lapsesi käyttäytymisestä tai tunne-elämään liittyvistä asioista
  • toivot apua perheesi vuorovaikutusongelmiin ja ristiriitatilanteiden selvittelyyn
  • toivot apua parisuhteen ongelmiin
  • perheessäsi harkitaan eroa tai perheesi tarvitsee apua erosta selviämiseen.

Kasvatus- ja perheneuvolan ohjaus, neuvonta ja ajanvaraus

ma, ke, to, pe klo 8.30–11.30 ja ti 12.00–15.30

p. 02 2626 853

Puhelimessa päivystävät kasvatus- ja perheneuvolan työntekijät. Puhelinneuvonnan tavoitteena on tuoda palvelut lähemmäs asiakkaita ja mahdollistaa tuen saaminen jo aikaisessa vaiheessa.

Lisätietoja: