Keskustan terveysasemalla otetaan kokeiluun sähköinen yhteydenottolomake 4. toukokuuta. Sähköisen yhteydenoton kautta asiakas voi olla yhteydessä terveysasemalle itselle parhaiten sopivana aikana puhelinsoiton sijaan.

Terveysasemalta otetaan yhteys asiakkaaseen 24 tunnin kuluessa yhteydenotosta joko sähköisesti tai puhelimitse riippuen yhteydenoton syystä terveysaseman aukioloaikana. Keskustan terveysasema on auki arkisin klo 8.00-16.00.

Sähköinen yhteydenotto vaatii tunnistautumisen eTerveyspalvelujen kautta, sillä sairausasioita ei tietoturvasyistä hoideta sähköpostin kautta. Ensimmäisellä yhteydenottokerralla tulee tehdä sähköisen asioinnin sopimus. Sopimus tehdään vain kerran. Sairaslomatodistukset ja todistukset sairaanlapsen hoitamista varten hoidetaan edelleen puhelimitse.

Asiakkaan matkapuhelinnumero on tärkeä olla ajantasalla terveysaseman yhteydenottoa varten. Sähköinen yhteydenotto tallentuu asiakkaan potilaskertomukseen. Lomake tulee täyttää huolellisesti, tämä nopeuttaa lomakkeen käisttelyä ja asioiden sujuvuutta. 

Sähköinen yhteydenotto on kokeilukäytössä kesän ajan. Se on tarkoitettu terveyteen liittyvien asioiden hoitoon. Mikäli kokeilu onnistuu, yhteydenottomahdollisuus laajenee syksyllä kaikille terveysasemille.

Lue lisää: