Omalle terveysasemalle saa jatkossa yhteyden myös sähköisellä yhteydenottolomakkeella. Terveysasemalta otetaan yhteys asiakkaaseen 24 tunnin kuluessa yhteydenotosta joko sähköisesti tai puhelimitse terveysaseman aukioloaikana.

Ota yhteyttä omalle terveysasemalle:

Sähköiset yhteydenotot kirjautuvat potilaskertomukseesi. Yhteydenottolomake tulee täyttää huolellisesti. Tämä nopeuttaa lomakkeen käsittelyä.

Ensimmäisellä kerralla sinun täytyy tehdä sähköisen asioinnin sopimus. Sopimus tarvitsee tehdä vain kerran.

Sopimusta tehdessä on tärkeä rastittaa kohdat "1. Tekstiviestit" ja "2. Web-viestit", jotta terveysasemalta voidaan olla myös sinuun päin yhteydessä sähköisesti.

Yhteydenottolomake on tarkoitettu terveyteen liittyvien asioiden hoitoon ja se sopii parhaiten yhden terveysasian hoitoon. Terveysasemalta otetaan yhteys takaisin 24 tunnin kuluessa terveysaseman aukioloaikoina joko sähköisesti tai puhelimitse riippuen yhteydenoton syystä.

Sähköinen yhteydenotto vaatii tunnistautumisen eTerveyspalvelujen kautta, sillä sairausasioita ei tietoturvasyistä hoideta sähköpostin kautta. Ensimmäisellä yhteydenottokerralla tulee tehdä sähköisen asioinnin sopimus. Sopimus tehdään vain kerran. Sairaslomatodistukset ja todistukset sairaan lapsen hoitamista varten hoidetaan edelleen puhelimitse.

Asiakkaan matkapuhelinnumero on tärkeä olla ajantasalla terveysaseman yhteydenottoa varten. Sähköinen yhteydenotto tallentuu potilaskertomukseen. Lomake tulee täyttää huolellisesti, tämä nopeuttaa lomakkeen käsittelyä ja asioiden sujuvuutta.

Sähköistä yhteydenottoa kokeiltiin aluksi Keskustan terveysasemalla. Nyt se otetaan käyttöön kaikilla Turun terveysasemilla.

Lue lisää: