Turun linja-autoasemalla on aloitettu laiturirakenteiden rakennustyöt, joilla valmistaudutaan Föli-bussien siirtymiseen pois Kauppatorilta. Liikenteen määrä linja-autoasemalla kasvaa merkittävästi 24.9. lähtien, kun joukkoliikenteen talviaikataulut astuvat voimaan ja pysäkit Kauppatorin katuosuuksilta poistuvat.

Linja-autoasemalla on tänään aloitettu rahtilaiturin rakennustyöt, joilla osaltaan valmistaudutaan Föli-liikenteen siirtymiseen pois Kauppatorilta. Liikenteen määrä linja-autoasemalla kasvaa merkittävästi 24.9. lähtien, kun joukkoliikenteen talviaikataulut astuvat voimaan ja pysäkit Kauppatorin katuosuuksilta poistuvat.

Turun seudun joukkoliikenteen linja-autoasemalla käyttämien laitureiden muotoa ja pintarakenteita uusitaan Föli-liikenteen sujuvuuden varmistamiseksi. Laiturin muoto on suunniteltu ajourien mukaan sekä niin, että sen rakentaminen ei häiritse laiturin 8 käyttöä.

Föli käyttää linja-autoasemalla laitureita 3 ja 8 sekä rahtiaseman pysäkkiä numero 89. Paraisten suuntaan lähtevät vuorot lähtevät laiturista 3. Laituria 8 käyttävät kaikki Läntistä Pitkäkatua kulkevat vuorot, jotka poistuvat keskustasta Aninkaistensillan yli.

Rahtiaseman pysäkkiä 89 puolestaan käyttävät lähes kaikki Turun keskustaan Linnankadulle tulevat vuorot. Fölin linja-autoista valtaosa kulkee 24.9. alkaen kaupunkiin tullessa linja-autoaseman ohi Läntistä Pitkäkatua pitkin.

Liikenteen sujuvuutta parannetaan myös rakentamalla Läntisen Pitkäkadun ja Brahenkadun risteykseen kiertoliittymä. Uusi kiertoliittymä helpottaa aseman suunnasta tulevien linja-autojen kääntymistä Brahenkadulle keskustan suuntaan.