Rakennusvalvonnan lupakäsittelyn alue- ja hanketyyppijako

Rakentamiseen liittyvien lupien osalta kaupunki on jaettu kahteen alueeseen, Aurajoen toimiessa viitteellisenä jakolinjana. Lupahankkeisiin liittyvissä kysymyksissä otetaan ensisijaisesti yhteyttä alueen ja hanketyypin mukaiseen lupakäsittelijään.  Hanketyypit käsittävät sekä uudet rakennukset että olemassaoleviin rakennuksiin suoritettavat laajennus-, muutos- ja purkutoimenpiteet. Huom! Muuntamoita ja aloitettujen hankkeiden jatkoaikoja koskevissa lupahakemuksissa olkaa ensisijaisesti yhteydessä rakennusvalvonnan lupaneuvojiin.

Länsi-pohjoinen

VI, VII, VIII (Port Arthur), IX (Länsiranta), Artukainen, Haaga, Halinen, Iso-Heikkilä, Jäkärlä, Kaerla, Kastu, Koroinen, Koskennurmi, Kähäri, Kärsämäki, Lentokenttä, Metsämäki, Moisio, Mälikkälä, Oriketo, Paattinen, Pahaniemi, Paimala, Pansio, Perno, Pitkämäki, Pohjola, Raunistula, Ruissalo, Runosmäki, Ruohonpää, Räntämäki, Saramäki, Satama, Tasto, Teräsrautela, Urusvuori, Vätti ja Yli-Maaria.

Asuinpientalot, rivitalot, talousrakennukset ja muut rakennelmat
Matleena Laine

Asuinkerrostalot ja julkiset rakennukset
Sanna Jutila
Eija Rasimus

Teollisuus- ja varastointirakennukset
Matleena Laine

Liike- ja toimistotilojen rakennukset
Sanna Jutila
Eija Rasimus
Matleena Laine (yksittäiset pienet liiketilamuutokset)

Koulu-, päiväkotirakennukset

Palvelurakennukset

Maisematyöluvat (ei puunkaadot)
Tiina Hosio

Kaupunkikuvalliset asiat, mainostoimenpiteet, aitaamiset ja merkittävät julkisivumuutokset

Etelä-itä

I, II, III, IV (Martti), V (Itäranta), Friskala, Haarla, Harittu, Huhkola, Illoinen, Ilpoinen, Ispoinen, Itäharju, Jänessaari, Kaistarniemi, Kakskerta, Katariina, Kohmo, Koivula, Korppolaismäki, Kukola, Kupittaa, Kurala, Kurjenmäki, Lauste, Lauttaranta, Luolavuori, Maanpää, Moikoinen, Mäntymäki, Nummi, Oriniemi, Papinsaari, Peltola, Pihlajaniemi, Pikisaari, Puistomäki, Pääskyvuori, Satava, Skanssi, Särkilahti, Toijainen, Uittamo, Vaala, Varissuo, Vasaramäki, Vepsä ja Vähäheikkilä.

Asuinpientalot, rivitalot, talousrakennukset ja muut rakennelmat
Meri-Tuuli Tuomi
Noora Yrjölä

Asuinkerrostalot ja julkiset rakennukset