Infotorilta saa monenlaista neuvontaa omalla kielellä

Asiakaan etu on Infotorilla kaiken A ja O.

Infotori - omakielinen neuvontapiste toimii kahdessa toimipisteessä, Kauppatorin Monitorissa, uudessa keskitetyssä asiakaspalvelussa ja Skanssin kauppakeskuksessa, asiointipiste Monitorissa.

Infotori palvelee asiakkaita 13 kielellä, joten kielivalikoima on laaja ja kattava. Infotorilta saa omakielistä neuvontaa aikataulun mukaisesti arabian, darin, persian, thain, puolan, somalin, kurdin, viron, romanian, englannin, saksan, venäjän ja suomen kielillä.

Infotorin toiminta on siirtynyt kokopäiväisten neuvontakielten osalta lokakuusta lähtien Kauppatori Monitoriin. Kokopäiväisiä neuvontakieliä ovat arabian, kurdin, persian, venäjän, englannin ja suomen kielet. Infotori palvelee tällä hetkellä muilla kielillä aikataulujen mukaisesti Skanssin Monitorissa.

Pandemian myötä Infotori on toiminut etänä, palvellen puhelimitse, sähköpostitse ja tarvittaessa myös ajanvarauksella. Katso Infotorin omakielisen neuvontapisteen neuvonnan aikataulut ja yhteystiedot: turku.fi/infotori

Infotorilla on myös oma Facebook-sivu, jossa julkaistaan jatkuvasti ajankohtaista tietoa liittyen tärkeimmistä aiheista sekä Turun kaupungin tiedotteita eri kielillä: facebook.com/infotori

Uutena mahdollisuus varata itse aika Infotorin tiettyihin palveluihin

Infotorin asiakkaiden on marraskuusta lähtien ollut mahdollista tehdä itse ajanvaraus arabian-, englannin-, kurdin-, persian-, suomen- ja venäjänkieliseen neuvontaan. Aika on mahdollista varata oleskelulupa-, EU-rekisteröinti- ja kansalaisuusasioissa. Ajanvaraus tehdään Kauppatorin Monitorissa palveleville neuvojille. Ajanvarauslomake on arabian, englannin, kurdin, persian, suomen ja venäjän kielillä. Ajan voi varata osoitteesta: turku.fi/infotori/ajanvaraus

Tärkein asia on, että käytössä on yhteinen kieli.

Asiantuntevaa neuvontaa monitaitoisilta työtekijöiltä

Infotorilla työskentelee pätevä, luotettava, iloinen ja asiantunteva henkilökunta. Kaikilla neuvojilla on vähintään ammatillinen koulutus, monella on myös korkeakoulututkinto ja jokaisella on myös monen vuoden työkokemusta Suomessa. Kaikki tuntityöntekijät työskentelevät myös jossain muualla neuvojan työn rinnalla, esimerkiksi opettajina kouluissa, tulkkeina tai sosiaaliohjaajina.

Infotorilla asiakas on kaikkien yhteinen

Infotorilla ei ole sinun tai minun asiakkaita. Infotorin periaate on, että kaikki asiakkaat ovat meidän asiakkaitamme. Tärkein asia on, että käytössä on yhteinen kieli. Ja kysyä saa mistä vaan! Usein asiakas ei osaa etsiä reittiä oikeaan palveluun tai ei yksinkertaisesti tiedä, mitä kyseisessä tapauksessa voi tehdä Suomessa. Kysymysten kentän laajuus on myös haaste työntekijöille, koska kysymykset voivat käsitellä mitä vain verhojen pidikkeistä ihmiskaupan uhriin.

Asiakaan etu on Infotorilla kaiken A ja O. Sen takia asiakkaamme saavat asiat hoidettuna yhdessä paikassa ja ilman liikaa byrokratiaa!

Tietoa kirjoittajasta

Walid
al-Janabi
Suunnittelija
Turun kaupunki