Kauppatorin Monitorin ensimmäinen toimintavuosi

Asiakkaat ovat löytäneet hienosti Monitorin moninaiset palvelut.

Vuosi sitten eli 16.9.2020 ilmassa oli kutkuttavan jännityksen ja odotuksen tuntua, kun Kauppatorin Monitorin ovet aukesivat klo 9. Turun kaupungin ja Kelan yhteistä asiakaspalvelukokonaisuutta oli valmisteltu pitkään ja päivä oli merkittävä sekä henkilöstölle että asiakkaille. Nyt kun ensimmäinen toimintavuosi on takana, on hyvä kurkistaa kuluneeseen vuoteen, joka on toki ollut poikkeuksellinen koronan vuoksi niin meillä kuin maailmallakin.

Olemme asiakkaitamme varten

Olemme asiakkaitamme varten ja asiakkaista onkin hyvä lähteä liikkeelle.  Asiakkaat ovat löytäneet hienosti Monitorin moninaiset palvelut, onhan sijainti aivan kaupungin ydinkeskustan tuntumassa todella keskeinen. Reilussa 11 kuukaudessa meillä on asioinut noin 120 000 asiakasta erilaisissa palveluissamme. Kiitosta on tullut muun muassa siitä, että yhden oven takaa löytyy niin laaja kattaus eri palveluja ja henkilökunta on auttavaista. Toki aina on esillä myös kriittisiä mielipiteitä, koska runsas palveluvalikoima voi myös näyttäytyä sekavana. Onneksi meillä on ollut loistava aulahenkilökunta opastamassa asiakkaita niin vuoronumerolaitteen toiminnassa kuin palveluissakin. Asiakaskuntamme on juuri niin moninaista elämän kaikilta saroilta kuin ajattelimmekin, ja päivittäinen puheensorina on monikielistä.

Henkilökuntamme

Henkilökuntamme on toimintamme ydin. On ollut hienoa seurata, miten kaupungin, Kelan ja Kauppatorin Monitorin vartijapalveluista vastaavan Avarnin henkilökunta on sitoutunut yhteiseen toimintaamme ja monipuolinen ja moniammatillinen yhteisö on löytänyt yhteisen sävelen. Korona on luonnollisesti tuonut omat haasteensa myös henkilökunnan toimintaan ja arkipäivän työskentelyyn kuten meidän kaikkien arkeen. Vuoden aikana monet palvelut ovat toimineet osittain vain etänä ja aukioloaikoja ja asiakasmääriä on jouduttu muutenkin muokkaamaan niin asiakkaiden kuin henkilökunnankin harmiksi.

Kauppatorin Monitorin tilat

Reilussa 11 kuukaudessa meillä on asioinut noin 120 000 asiakasta erilaisissa palveluissamme.

Tiloilla ja kalustuksella on myös iso merkitys asiakaskokemukselle ja henkilökunnan työviihtyvyydelle. Uskon, että olemme kaikki olleet varsin tyytyväisiä tiloihin kokonaisuutena. Ne ovat toimivat, niissä on pystytty tekemään pieniä toiminnallisia muutoksia tarvittaessa ja saimme tiloista myös viihtyisät ja modernit.

Tulevaisuus

Kauppatorin Monitorissa on luonnollisesti paljon vielä kehitettävää ja kehittämisen pitäisikin olla jatkuvaa muuttuvassa maailmassa. Uusia palveluja tulee mukaan, ja joudummekin pohtimaan, miten kaikki saadaan mahtumaan toimivasti tiloihin. Erityisen tärkeää on kiinnittää huomiota siihen, miten laajeneva palvelukattaus pystytään viestimään hyvin asiakkaille ja miten palveluohjaus saadaan toimimaan joustavasti koko ajan.  Tavoitteena on myös pystyä palvelemaan asiakkaita entistä paremmin moniammatillisesti, mihin meillä on hyvät mahdollisuudet.

Mielestämme olemme selvinneet ensimmäisestä vuodesta hyvin. Toivottavasti myös asiakkaidemme ja henkilökunnan mielestä. Mieluusti kuulemme jatkossakin palautetta toiminnastamme!

Tietoa kirjoittajasta

Sari
Kinnunen
Asiakaspalvelupäällikkö
Turun kaupunki