Blogi digipalveluista

Lue mitä digitaalisten palvelujen rakentamisen taustalla tapahtuu.

Uusimmat blogipostaukset

CD, jossa on  lukko

Tietosuojasta ja tietoturvasta vastaa jokainen

14.10.2022 10.00 - Ulla Anderson
Tietosuojasta ja tietoturvasta puhutaan paljon. Ne ovat tärkeä osa digitaalisten palvelujen laatukriteereitä sekä jokaisen henkilökohtaista tapaa käyttää erilaisia digitaalisia palveluja, sisältöjä ja laitteita niin viranomaisten kanssa asioidessaan, työtehtävissä kuin vapaa-ajallaankin.
Kukka ja kiitoskortti

Käyttäjäystävällisempiä digitaalisia palveluja asiakaspalautetta systemaattisesti hyödyntämällä

25.8.2022 10.00 - Ulla Anderson
Käyttäjäpalaute muodostaa perustan ihmislähtöiselle digitaalisten palvelujen kehittämiselle.
Videopuhelussa molemmat osapuolet käyttävät käsimerkkejä

Saavutettavuus syntyy huolellisen teknisen toteutuksen, selkeän kielen ja käyttäjälähtöisyyden kautta

16.6.2022 11.13 - Ulla Anderson
Saavutettavuudella tarkoitetaan digitaalisen maailman esteettömyyttä. Saavutettavuuden perimmäisenä tavoitteena on edistää digitaalisten palveluiden ja verkkosivustojen yhdenvertaisen käytön mahdollisuuksia.
Tietokoneen näppäimistö, puhelin, tabletti

Suomi.fi-palvelut digitaalisen palvelun laadun takeena

12.4.2022 10.30 - Ulla Anderson
Suomi.fi-palvelut tarjoavat kansallisia ratkaisuja digitaaliseen tunnistamiseen, puolesta asiointiin, sähköiseen viestien vaihtoon ja verkkomaksamiseen.
Näppäimistö ja käsi tietokoneen hiirellä

Laadukkaampia digitaalisia palveluita käytettävyystestausten avulla

28.2.2022 14.04 - Ulla Anderson
Käytettävyystestaukset testikäyttäjien avulla lisäävät digitaalisten palveluiden suunnittelun ja kehittämisen laatua. Parantuneen asiakasymmärryksen myötä myös palvelun käytettävyyden ja saavutettavuuden kipukohdat löytyvät helpommin.

Sivut