Turun kaupunki haluaa tarjota asukkailleen hyviä palveluja sekä kasvokkain että digitaalisesti. Jotta palveluja voisi pitää hyvinä, niiden tulee vähintäänkin vastata turkulaisten tarpeisiin, yleisiin tietosuojavaatimuksiin (GDPR) ja olla eettisesti toteutettuja, kirjoittavat tutkijat Jani Koskinen ja Sari Knaapi-Junnila sekä hankepäällikkö Päivi Penkkala.
Turun kaupunki haluaa tarjota asukkailleen hyviä palveluja sekä kasvokkain että digitaalisesti. Jotta palveluja voisi pitää hyvinä, niiden tulee vähintäänkin vastata turkulaisten tarpeisiin, yleisiin tietosuojavaatimuksiin (GDPR) ja olla eettisesti toteutettuja, kirjoittavat tutkijat Jani Koskinen ja Sari Knaapi-Junnila sekä hankepäällikkö Päivi Penkkala.
Turku on ottanut käyttöön tekoälyä käyttävän neuvontabotin koronaohjeistuksen levittämisessä. Åbot-neuvontabotti tarjoaa koronaohjeistusta kaikilla tärkeimmillä Turussa käytetyillä kielillä. Åbot-neuvontabotti avautuu turku.fi-sivustolla automaattisesti samalla tavalla kuin yleisesti käytössä olevat chat-palvelut. Sitä voi käyttää myös suoraan osoitteessa covid.neuvola.com/turku.