Selkokieliset reitit Turkuun
Kartta mukaan
- Voit tutustua Turkuun itsenäisesti kartan avulla.
- Opettaja voi tehdä kävelyn ryhmän kanssa ja opastaa samalla.
Tehtävät reiteille
- Tehtäviä voi tehdä itsenäisesti tai ryhmässä.
- Niitä voi tehdä ennen kävelyä, sen aikana tai kävelyn jälkeen.
- Tehtävät ovat reittien omilla sivuilla.
Lisätietoja
- Hatice Kütük, Vapaa-aikatoimialan maahanmuuttaja- ja monikulttuurisuustyö
Kulttuurikuntoilu tarkoittaa, että kävelet Turun keskustassa ja samalla tutustut kaupungin historiaan ja kulttuuriin.
Kävelyreittejä on neljä erilaista. Jokaiselle reitille on oma kartta ja teksti reitistä. Opaskartat on tarkoitettu kaikille, jotka haluavat tutustua Turkuun. Ne sopivat erityisen hyvin maahanmuuttajille, koska teksti on kirjoitettu selkokielellä.
Kulttuurikuntoilun tehtävät kannustavat ottamaan kontaktia ja olemaan vuorovaikutuksessa - tutustumaan Turkuun arkisesti.