Majoitusliikkeet

Majoitusliikkeet sitoutuvat näihin toimenpiteisiin kaikissa majoitusliikkeen tiloissa taatakseen turvallisen majoittumisen.

  1. Vastaanotto ja lobbyalueet     

    • koko majoitusliikkeen henkilökunta on perehdytetty terveysturvallisuuteen   
    • majoitusliikkeen vastaanoton tiskillä on pleksit tai muu vastaava suoja asiakkaan ja henkilökunnan välillä
    • näkyvillä on ohjeistus siitä, miten majoitusliike huolehtii asiakkaiden turvallisuudesta
    • turvavälit jonotukseen on merkitty näkyvästi
    • asiakkaille on tarjottu mahdollisuus hyvään käsihygieniaan (käsidesit sijoitettuna eri pisteisiin, käsienpesumahdollisuus jne.)
  2. Kerroshoito ja yleisten tilojen siisteys     

    • tehostettu huoneiden ja yleisten tilojen siivous
    • kerroshoidon henkilökunta osaa kertoa asiakkaille kuinka terveysturvallisuudesta huolehditaan siivouksen osalta
  3. Aamiainen ja majoitusliikkeen ravintolapalvelut

    • turvavälit toteutuvat asiakaspaikkojen huomioinnissa sekä jonotuksen osalta ne on merkitty näkyvästi ravintolatilaan
    • aamiaisella on mahdollisuus porrastettuun saapumiseen ruuhkien välttämiseksi
    • aamiainen on mahdollista nauttia myös ravintolan ulkopuolella (huoneaamiainen)
  4. Kokouspalvelut     

    • turvavälit huomioidaan kokoustiloissa (kokousvieraiden etäisyys toisistaan min. 1,2 m)
    • kokoustarjoiluille mahdollisuus valita erilainen toimitus- ja tarjoilutapa; esim. yksittäispakattuina kokoustilaan

Katso tästä Clean & Safe -majoitusliikkeet Turussa ja Naantalissa