Rokotusneuvonnan sähköinen asiointi

Ota yhteyttä rokotusneuvontaan

Ensimmäisellä kerralla tee sähköisen asioinnin sopimus

  • kirjaudu sisään verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella
  • valitse valikosta ”Lomakkeet” -> sähköisen asioinnin sopimus
  • ”Ohjeita palvelusta” -kohdasta löydät ohjeet sopimuksen tekemiseksi
  • Kun olet täyttänyt ja lähettänyt lomakkeen, kirjaudu ulos palvelusta, jotta lähettämäsi sopimus tulee voimaan
  • Kun kirjaudut uudelleen sisään, sopimus on voimassa ja palvelut käytössäsi

Sopimusta tehdessä on tärkeä rastittaa kohdat "1. Tekstiviestit" ja "2. Web-viestit", jotta terveysasemalta voidaan olla myös sinuun päin yhteydessä sähköisesti.

Tee sähköisen asioinnin sopimus

Huom.: Rokotusselvityslomakkeita ei käsitellä viikoilla 25 - 32. Voit olla yhteydessä omaan terveysasemaasi.

Sähköisen rokotusneuvonnan kautta kysymyksiin vastataan 1 - 2 viikossa. Ota kiireellisissä tapauksissa yhteyttä omaan terveysasemaasi.

Toimintaohjeet matkailijan rokoteselvityslomakkeen lähettämiseen:

  1. Kirjaudu eTerveyspalveluihin pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

  2. Jos kirjaudut eTerveyspalveluihin ensimmäistä kertaa, tee ensin sähköisen asioinnin sopimus (ohjeet infolaatikossa).

  3. Tarkista Henkilötiedot-osiosta, että matkapuhelinnumerosi on oikea

  4. Lomakkeet -kohdasta löydät matkailijan rokoteselvityslomakkeen. Voit täyttää ja lähettää sen eTerveyspalvelujen kautta.

  5. Sinuun otetaan yhteyttä pääasiassa tekstiviestillä tai asiointiportaalin kautta.

 Lomakkeen lähettäminen toisen henkilön puolesta edellyttää voimassaolevaa puolesta asioinnin sopimusta. Voit tutustua siihen eTerveyspalveluiden verkkosivuilla.