Vad då för Monitori?
Aktuellt
- Könummerapparaten vid Åbo stads ärendehanteringstjänst som finns i Salutorgets Monitori, stänger 30 minuter innan stängning.
- Öppettiderna varierar enligt verksamhetsställe och tjänst, så kontrollera öppettiderna på denna webbplats, per telefon eller till exempel via chatten.
- Läsa mera aktuellt
Salutorgets Monitori är stadens, FPA:s och Egentliga Finlands välfärdsområdes gemensamma, tillgängliga kundservice i KOP-kolmio alldeles i Åbo stadskärna.
I Monitori arbetar varje vecka servicerådgivare från enheterna i Egentliga Finlands välfärdsområde, FPA:s kundrådgivare och International House Turku som betjänar på flera olika språk. I Monitori finns det också turistinformationen och Työpistes kundrådgivning.
Kunderna i Monitori får betjäning personligen, per telefon och via chatten. Till de tjänster som finns i lokalerna hör avgiftsfritt digitalt stöd för kundernas självständiga uträttande av ärenden på nätet som erbjuder handledning och rådgivning om stadens och FPA:s tjänster. Monitori har 14 kundterminaler.
Ladda, köp och sköt på nätet
- Sök en daghems- eller förskoleplats
- Skaffa ett invånar- eller företagsparkeringstillstånd
- Ladda Föli-busskortet
- Ladda Seniorarmbandet
- Betala stadens fakturor
- Betala felparkeringsavgift
- Webbplats för turism
- Köp teaterbiljetter till Stadsteatern
- Köp biljetter till Åbo filharmoniska orkesters föreställningar
- Köp biljetter till Åbo Musikfestspels föreställningar
- Hyr en båtplats
- Hyr en campingplats
Chatt-tjänster
- Monitoris chatt har öppet mån–tor kl. 9–18 och fre 9-16
- Ställ frågor om dagvård och förskola i chatten mån-tis och tor–fre kl. 9–15, ons 9-12
- Fölis chatt har öppet mån–tor kl. 9–18 och fre 9-16 (på finska)
- Turistinformationens chatt betjänar mån–fre kl. 9–16
- Työpistes chatt har öppet mån–fre kl. 9–15.30 (på finska)
Nyckelord: