Vad då för Monitori?

Aktuellt

  • Handledning för äldre personer, turistinformationen och Fölis kundtjänst har flyttat till Salutorgets Monitori
  • Öppettiderna varierar enligt verksamhetsställe och tjänst, så kontrollera öppettiderna på denna webbplats, per telefon eller till exempel via chatten.
  • Läsa mera aktuellt

Salutorgets Monitori är stadens och FPA:s gemensamma, tillgängliga kundservice i KOP-kolmio alldeles i Åbo stadskärna. Precis som tidigare får man fortfarande service också i Monitori i Skanssi.

I båda Monitori arbetar varje vecka servicerådgivare från enheterna i stadens välfärdssektor, FPA:s kundrådgivare och Infotorget som betjänar på flera olika språk. I Monitori på Salutorget finns det också turistinformationen och Työpistes kundrådgivning.

Kunderna i Monitori får betjäning personligen, per telefon och via chatten. Till de tjänster som finns i lokalerna hör avgiftsfritt digitalt stöd för kundernas självständiga uträttande av ärenden på nätet som erbjuder handledning och rådgivning om stadens och FPA:s tjänster. Monitori har 20 kundterminaler.