Vanliga frågor

Kan jag använda dator vid Salutorgets Monitori?
Monitori har tjugo kundterminaler för kundernas bruk. En kundterminal är tillgänglig för personer med funktionsnedsättningar. På grund av coronaläget används för närvarande bara en del av kundterminalerna.

Kan jag lämna post till FPA och Åbo stad utanför Salutorgets Monitoris öppettider?
FPA:s och Åbo stads gemensamma brevlåda finns i den gröna dörrnischen halvvägs längs Saluhallsgränden.

Kan jag göra utskrifter vid Salutorgets Monitori?
Du kan göra svartvita utskrifter på Salutorgets Monitori.

Har Salutorgets Monitori induktionsslinga?
Hörselslingor finns vid alla servicediskar. Induktionsslingor finns också i konferensrummen och i två rum för möten med kunder, och det finns också en mobil induktionsslinga. Eventuella kungörelser i nödsituationer förmedlas via en induktionsslinga som omfattar hela lokalen.  

Har Salutorgets Monitori kundtoaletter?
Monitori har två kundtoaletter, varav en är tillgänglig. Toalettdörren öppnas på begäran.

Hur fungerar könummerapparaten på Salutorgets Monitori? 
Ta ett könummer från Åbo stads könummerapparat i entrén eller FPA:s könummerapparat på den nedre nivån. Du behöver inget könummer för att använda kundterminalerna eller besöka infodisken.

Hur kan jag boka tid till Salutorgets Monitori?
Tidsbokningar görs separat för de olika tjänsterna enligt tjänsternas egna rutiner för tidsbokning. Till en del tjänster kan man inte boka tid.

Erbjuds alla FPA:s tjänster vid Salutorgets Monitori?
Hela FPA:s serviceutbud är tillgängligt via Monitori.

Säljs det kaffe vid Salutorgets Monitori?
Det finns inte möjlighet att köpa kaffe vid Salutorgets Monitori. Kunderna har tillgång till gratis vatten från en automat. 

Kan man komma med hundar till Salutorgets Monitori?
En kund som kommer med en hund kan lämna post i FPA:s postlåda som ligger bredvid Salutorgets Monitoris huvudingång och snabbladda resekortet vid Fölis biljettautomat. Hunden måste vara kopplad under besöket. I annat fall kan inte hunden tas in i Monitoris lokaler. Kunder som anländer med ledar- och assistanshundar kan uträtta ärenden fritt i våra lokaler.

Vad händer med Skansens Monitori när Salutorgets Monitori öppnat?
Skansens Monitori fortsätter sin verksamhet som normalt. Även där finns FPA:s kundtjänst.

Hur spridningen av coronaviruset förebyggs i Monitori?

  • Utrymmen har tydliga skyltar om att beakta skyddsavstånden. Vid behov begränsas antalet kunder som får komma in i utrymmet för att möjliggöra att hålla reda på skyddsavstånden.
  • Kunderna har lätt att beakta god handhygien då Monitori har handsprit till förfogande på många ställen.
  • Vid serviceställen finns ett skyddsglas mellan kunderna och personalen.
  • Endast en del av kundterminalen är i bruk för att skyddsavstånden mellan kunderna bevaras.
  • I Monitori föredras nät- och kortbetalning.
  • I Monitori iakttas de rekommendationer om användandet av munskydd som är i kraft vid tidpunkten.
  • Städningen på Monitori har effektiverats enligt THL:s rekommendationer. Tillexempel kundterminalerna och pekskärmarna renas regelbundet.

 

 

Besöksadress: 

Auragatan 8 | KOP-kolmio
20100 Åbo

Telefon:

02 262 0100

Öppettider

mån - tors 09:00 - 18:00
fre 09:00 - 16:00

Speciella öppettider

Monitori betjänar på lördagar via chatt och per telefon från 1.10
lör - lör 10:00 - 15:00

Avvikande öppettider

Öppna
5.12.2022
09:00 - 16:00
Stängd
6.12.2022
Stängd
Öppna
23.12.2022
09:00 - 16:00
Stängd
24.12.2022 - 26.12.2022
Stängd
Öppna
30.12.2022
09:00 - 16:00
Stängd
31.12.2022
Stängd
Nyckelord: