Responstjänst

Via responstjänsten kan du ge ris och rosor samt utvecklingsförslag gällande Åbo stads tjänster, verk-samhet och beslutsfattande. Varje respons är till nytta i utvecklandet av våra tjänster till att bli ännu bättre, samtidigt samlas information om de frågor som mest sysselsätter invånarna. Responstjänsten fungerar via webbtjänst. Direkt adress är www.turku.fi/palaute

Responstjänsten fungerar på finska, svenska och engelska. Respons gällande social- och hälsovårdstjänster ges via Varhas responssystem varha.fi/respons

Obs! Brådskande felaktigheter eller felaktighet som kan medföra fara ska anmälas via telefon.

  • Gator, parker, och allmäna utrymmen, t.ex. ett träd som håller på att falla, trasigt brunnslock, trafikskylt som vällt på gatan:
  • Underhållsenheten för allmänna områden jour (02) 26 24444
  • Vattenledningsläckage eller misstanke om vattenförorening. Vattenaffärsverket jour (02) 263 32250.
Service kategorier: