Inledande tjänster inom socialarbetet

Chatten för socialservicens kundrådgivning betjänar vardagar kl. 9–11

I chatten kan du fråga om följande saker:

  • att hitta lämplig socialservice för din situation
  • att ansöka om utkomststöd
  • allmänt om socialservicen

Kundrådgivningens infopunkt betjänar utan tidsbokning på adressen Slottsgatan 23.

Besöksadress: 

Telefon:

Telefon 02 262 5001
Åbo stads telefonväxel 02 330 000

Fax:

Fax 02 262 6130

Öppettider

Chat

mån - fre 09:00 - 11:00

Telefonservice

mån - ons 09:00 - 15:30
tors 09:00 - 14:00
fre 09:00 - 15:30

Info

mån - ons 09:00 - 15:00
tors 09:00 - 14:00
fre 09:00 - 15:00

Vid inledande tjänster inom socialarbetets kundrådgivning får du handledning och rådgivning då du behöver allmänna uppgifter om socialservicen. Vi hjälper även vid ansökningar om kompletterande och förebyggande utkomststöd.

Vi ger även råd i följande ärenden:

  • ärenden som gäller tidsbokning inom socialarbetet,
  • ekonomiska svårigheter,
  • svårigheter i vardagen,
  • problem med missbruk,
  • övriga krävande livssituationer,
  • social kredit.

Inledande tjänster inom socialarbete kartlägger situationen tillsammans med dig och styr dig till de rätta tjänsterna. Kundrådgivningen kan vid behov boka tid hos en socialhandledare eller socialarbetare.

Kundrådgivningen betjänar dig per telefon, via chatten och vid infopunkten. Vid infopunkten kan du utföra ärenden utan tidsbokning (Slottsgatan 23).

Vid inledande tjänster inom socialarbetets kundrådgivning får du handledning och rådgivning då du behöver allmänna uppgifter om socialservicen. Vi hjälper även vid ansökningar om kompletterande och förebyggande utkomststöd.

Vi ger även råd i följande ärenden:

  • ärenden som gäller tidsbokning inom socialarbetet,
  • ekonomiska svårigheter,
  • svårigheter i vardagen,
  • problem med missbruk,
  • övriga krävande livssituationer,
  • social kredit.

Kundrådgivningen betjänar dig per telefon, via chatten, vid infopunkten och Salutorgets Monitori.

Lokaliteter

Lokaliteter

Inledande tjänster inom socialarbetet

För Åbobor som behöver information om socialservice

Inledande tjänster inom socialarbetet betjänar dig per telefon, via chatten, vid infopunkten och Salutorgets Monitori.

Socialhandledarna är på plats i Salutorgets Monitori dagligen, må-fr kl. 9.00–16.00.

OBS! Könummerapparaten är i bruk må-fr kl. 9.00-11.00 och kl. 12.00-15.45

Servicens genomförandesätt: 
Själv producerat
Ansvarsorganisation: 
Åbo stads hälsavårdväsendet

Öppettider

Chat

mån - fre 09:00 - 11:00

Telefontid

mån - ons 09:00 - 15:30
tors 09:00 - 14:00
fre 09:00 - 15:30

Info, Slottsgatan 23

mån - ons 09:00 - 15:00
tors 09:00 - 14:00
fre 09:00 - 15:00

Salutorgets Monitori

mån - fre 09:00 - 16:00

Salutorgets Monitori

För Åbobor som behöver information om socialservice

Inledande tjänster inom socialarbetet betjänar dig per telefon, via chatten, vid infopunkten och Salutorgets Monitori.

Socialhandledarna är på plats i Salutorgets Monitori dagligen, må-fr kl. 9.00–16.00.

OBS! Könummerapparaten är i bruk må-fr kl. 9.00-11.00 och kl. 12.00-15.45

Servicens genomförandesätt: 
Själv producerat
Ansvarsorganisation: 
Åbo stads hälsavårdväsendet

Öppettider

Chat

mån - fre 09:00 - 11:00

Telefontid

mån - ons 09:00 - 15:30
tors 09:00 - 14:00
fre 09:00 - 15:30

Info, Slottsgatan 23

mån - ons 09:00 - 15:00
tors 09:00 - 14:00
fre 09:00 - 15:00

Salutorgets Monitori

mån - fre 09:00 - 16:00