Inledande tjänster inom socialarbetet
Chatten för socialservicens kundrådgivning betjänar vardagar kl. 9–11
- Kundrådgivningschatten (på finska)
I chatten kan du fråga om följande saker:
- att hitta lämplig socialservice för din situation
- att ansöka om utkomststöd
- allmänt om socialservicen
Kundrådgivningens infopunkt betjänar utan tidsbokning på adressen Slottsgatan 23.
Vid inledande tjänster inom socialarbetets kundrådgivning får du handledning och rådgivning då du behöver allmänna uppgifter om socialservicen. Vi hjälper även vid ansökningar om kompletterande och förebyggande utkomststöd.
Vi ger även råd i följande ärenden:
- ärenden som gäller tidsbokning inom socialarbetet,
- ekonomiska svårigheter,
- svårigheter i vardagen,
- problem med missbruk,
- övriga krävande livssituationer,
- social kredit.
Inledande tjänster inom socialarbete kartlägger situationen tillsammans med dig och styr dig till de rätta tjänsterna. Kundrådgivningen kan vid behov boka tid hos en socialhandledare eller socialarbetare.
Kundrådgivningen betjänar dig per telefon, via chatten och vid infopunkten. Vid infopunkten kan du utföra ärenden utan tidsbokning (Slottsgatan 23).