Trygghetstelefon

Avgifter och inkomstgränser för trygghetstelefonen

Via staden kan man hyra en trygghetstelefon om bruttoinkomsterna blir under 1 200 €/mån (ensamboende) och under 1 810 €/mån (hushåll med två personer)

Månadsavgift för trygghetstelefonen (innehåller en installationsavgift och hjälpbesök)

En avgift för GSM-mottagare på 12,50 €/mån och GSM-anslutningsavgift på 5,50 €/mån läggs till i avgiften för trygghetstelefonen (AddSecure fakturerar klienten).

 

Månadsavgift för trygghetstelefonen (innehåller en GSM-mottagare, installationsavgift samt hjälpbesök):

Syftet med trygghetstelefonen är att hjälpa med att kalla på hjälp vid nödsituationer samt att genom en ökad känsla av trygghet stöda den äldres möjligheter till ett självständigt liv och att klara sig hemma. Trygghetstelefonen sköts av den privata tjänsteoperatören AddSecure Smart Care Oy, av vilken Åbo stad köper tjänsten.

Mera information

Information om tjänsten fås också från www.asiakasneuvonta.fi-sidan.

Man kan också lämna en kontaktförfrågan www.asiakasneuvonta.fi/yhteydenottopyynto eller skicka ett meddelande via chatten. Chatten är öppen på vardagar klockan 9–15.

E-postadress för servicehandledningen ikaihmisten.palvelutori@turku.fi.
Vi hanterar inte personuppgifter i e-postmeddelanden.

Monitori Salutorget, Kop-kolmio, Auragatan 8, 20100 Åbo
Servicehandledare av äldre är på plats vardagar klockan 9–16
Service på svenska kan fås onsdagar klockan 9–16
Mer information om Monitoris verksamhet: https://www.turku.fi/sv/monitori-samservice

Besöksadress: 

Fiskarsinkatu
20750 Åbo

Telefon:

Rådgivning och handledning till nya kunder på finska kl. 9-15: 02 262 6164
Rådgivning och handledning till nya kunder på svenska kl. 9-12: 02 262 6174
Stödservicekunder 050 373 1037
Servicehandledare och chef för bastu/tvättjänsten 040 673 8216
Åbo stads telefonväxel 02 330 000
E-post: 
vanhuspalveluiden.tukipalvelut@turku.fi

Öppettider

Telefontid
mån - fre 09:00 - 12:00