Turun Nuorkauppakamarin hanke yrittäjien ja keskustan elinvoimaisuuden tukemiseksi on ollut menestys. Seuraavaksi pop-up -yritykset näkyvät kauppatorin joulutorilla.

Pop-up Turku -hankkeessa on tämän vuoden aikana ollut mukana kaikkiaan yli 70 erilaista yritystä ja toimijaa. Keväällä ja syksyllä Forum-kortteli täyttyi muun muassa teatterista, taidetapahtumista, sisustusliikkeistä, lasten kirjakaupasta sekä opiskelijoiden ylläpitämästä suositusta pop-up kahvilasta.

Pop-up Turku -hankkeen tavoite on kaupallisen keskustan elävöittäminen ja yrittäjyyden kynnyksen madaltaminen konkreettisin keinoin. Hankkeella Turun Nuorkauppakamari haluaa herättää kaupunkilaiset sekä turkulaiset yrittäjät ajattelemaan elinvoimaisen, eloisan ja kiinnostavan keskusta-alueen merkitystä.

- Emme vain halua puhua mitä Turun keskustassa tulisi tehdä, vaan pyrimme toiminnallamme saamaan aikaan konkreettista muutosta. Tässä olemme mielestäni onnistuneet loistavasti. Hanke toi Turun keskustaan uusia yrittäjiä ja avasi monelle aloittavalle yrittäjälle ennenkuulumattoman mahdollisuuden, sanoo Joonas Suominen Turun Nuorkauppakamarista.

Joulun aikana tapahtuma laajenee tyhjien liiketilojen lisäksi Turun kauppatorin joulutorille 4. - 22.12.2015. Joulutorilla yrityksille tarjotaan mahdollisuus käyttää viikon ajan maksutta myyntimökkejä tuotteidensa myymiseen ja esittelyyn. Joulun Pop-up Turku -tapahtuman haku on nyt auki ja yritykset voivat jättää hakemuksensa verkossa osoitteessa: www.popupturku.com/varattavat tilat.

Hanketta jatketaan vuonna 2016, jolloin tarkoituksena on tuoda uusia konsepteja toimivan rungon ympärille. Vuonna 2016 hanke tulee siirtymään konkreettisesti liiketilojen ulkopuolelle piristämään katukuvaa. Myös tapahtumatuotantoon panostetaan entistä enemmän.

Kaupunginosa/Alue: