Maahanmuuttajien omakielistä neuvontaa tarjoava Infotori aloitti joulukuussa puhelinneuvonnan somalin, darin, pashton ja persian kielillä. Puhelimitse voi hoitaa erityisesti nopeasti selvitettäviä asioita.

Omakielinen puhelinneuvonta

  • Somali perjantaisin klo 12–13 p. 02 262 0031
  • Dari, pashto ja persia maanantaisin klo 13–14 p. 02 262 0191

Arabiaksi, englanniksi, saksaksi, suomeksi ja venäjäksi neuvontaa saa aina, kun Infotori on auki. Yhteydenotto onnistuu kuitenkin varmimmin perjantaisin klo 9–11.

  • Arabia ja englanti p. 040 175 9589
  • Englanti, saksa ja venäjä p. 040 175 9584

 www.turku.fi/infotori

Skanssin kauppakeskuksessa sijaitseva Infotori on matalan kynnyksen palvelupiste, jossa maahanmuuttajat saavat asioidensa hoitoon apua omalla kielellään.  

Asiointi liittyy usein erilaisiin viranomaispäätöksiin, niiden tulkintaan ja lomakkeiden täyttämiseen. Neuvontaa annetaan kaupungin palveluiden lisäksi myös esimerkiksi Kelan, maistraatin ja maahanmuuttoviraston asioissa kaikille Turun seudulla asuville maahanmuuttajille.

– Ryhdymme suurella mielenkiinnolla kehittämään puhelinpalvelua. Toivomme, että sen kautta tavoitamme nekin asiakkaat, jotka eivät jostain syystä pysty asioimaan paikan päällä, kertoo suunnittelija Marina Mgvdeladze Infotorilta.