Inhimillisen virheen takia noin 530 vastaanottajalle on lähtenyt uudelleen vanhoja laskuja, joiden alkuperäinen päiväys on vuosien 2017–2021 välillä. Laskut ovat aiheettomia, ja niitä vastaanottaneet voivat jättää laskut huomiotta. Turun kaupunki on yhteydessä kaikkiin vastaanottajiin suoraan.

Aiheettomia laskuja on lähtenyt yhteensä noin 1 700. Laskuja on saapunut vastaanottajille torstaiaamusta 4.7. lähtien. 

Laskut koskevat Turun kaupunkiympäristön palvelukokonaisuuden asiakkaita ja noin ¾ laskun vastaanottajista on yrityksiä. Laskut koskevat paikkatiedon tilausjärjestelmän laskuja.

Alun perin järjestelmän kautta lähti laskuja lähes 7 000, mutta niistä suurin osa saatiin peruutettua. Alkuun syyksi luultiin laskutusjärjestelmän virhettä.

Laskun vastaanottajat voivat jättää suoraan laskun huomiotta tai hylätä sen maksujärjestelmässä ilman lisätoimenpiteitä. Mikäli maksusuorituksia on ehditty tehdä, maksetut varat saadaan palautettua asiakkaalle. 

Laskun vastaanottajat voivat halutessaan olla yhteydessä Turun kaupungin myyntilaskutukseen: myyntilaskutus@turku.fi. Turun kaupunki pahoittelee asiasta koitunutta haittaa.