Varauspalvelun usein kysytyt kysymykset

Lisätietoa

Kaupunkiympäristötoimialan asiakaspalvelu

Kauppatorin Monitori
Aurakatu 8 | KOP-Kolmio
20100 Turku
(02) 262 4565

Ma - Pe  09:00 - 18:00
LA  10:00 - 15:00

Yleiset asiat
Asukaspysäköinti
Venepaikat ja talvisäilytys
Kysy asiakaspalvelijalta chatissa

Yleiset asiat

Kysymys: Miksi palveluun tarvitaan käyttäjätunnus?
Vastaus: Tekemäsi varaukset jäävät talteen käyttäjätunnukselle. Näin voit muokata tai varata uudelleen jo aiemmin tehtyjä varauksia.

Kysymys: En voi kirjautua sisään. Miksi?
Vastaus: Jos olet unohtanut käyttäjätunnuksen tai salasanan, voit nollata ne täältä. Mikäli kyseessä on jokin muu ongelma, ota yhteyttä asiakaspalveluun sen selvittämiseksi.

 

Asukaspysäköinti

Kysymys: Mistä saan lupalapun, joka laitetaan tuulilasiin?
Vastaus: Mitään näkyviä lupalappuja ei enää käytetä. Luvan voimassaolo tarkastetaan rekisteritunnuksen perusteella.

Kysymys: Voiko luvalla olevan rekisteritunnuksen vaihtaa?
Vastaus: Kyllä. Voit vaihtaa sen kirjautumalla sisään ja muokkaamalla varaustasi tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Kysymys: Miksi järjestelmä ei tunnista kotiosoitettani, vaikka olen varma että se kuuluu asukaspysäköinnin piiriin?
Vastaus: Väestörekisteri ei välttämättä ole vielä päivittynyt, jos olet vasta muuttanut kyseiseen osoitteeseen. Järjestelmä ei tunnista ns. kakkososoitteita, jos asut virallisesti toisessa osoitteessa. Näissä tapauksissa luvan saa asiakaspalvelupisteestä. On kuitenkin suositeltavaa ottaa yhteys asiakaspaluun etukäteen ja varmistua tilanteesta.
Vastaus: Voitte myös yrittää poistaa käyttämästänne selaimesta evästeet tai kokeilla muuta selainta.

Kysymys: Sain pysäköintivirhemaksun, vaikka olen maksanut asukaspysäköintiluvasta. Miksi?
Vastaus: Tarkasta pysäköintivirhemaksun syyt. Usein ajoneuvo on pysäköity alueelle joka ei kuulu asukaspysäköinnin piiriin. Tarkasta myös asukaspysäköintiluvalla oleva rekisteritunnus. Lue lisää pysäköintivirhemaksusta ja oikaisuvaatimuksesta täältä.

Kysymys: Voiko lupaa varata ennakkoon?
Vastaus: Kyllä.

 

Venepaikat ja talvisäilytys

Kysymys: Milloin veneilykausi alkaa?
Vastaus: Veneilykausi alkaa 1.5. tai kun paalutus- ja kunnostustyöt on tehty. Kausi päättyy 31.10.

Kysymys: Voiko venepaikkaa perua, saanko siitä rahani takaisin?
Vastaus: Varausmaksu palautetaan, jos varauksen peruu toukokuun loppuun mennessä. Muissa tapauksissa ota yhteys asiakaspalveluun.

Kysymys: Voiko veneen jättää muualle alueella, jos paikkaa ei löydy?
Vastaus: Ei. Veneen saa jättää vain sille varatulle paikalle.

Kysymys: Milloin talvisäilytyksen kausi alkaa?
Vastaus: Talvisäilytyksen kausi on voimassa 1.10. - 30.5.

Kysymys: Onko talvisäilytyspaikalla sähköä saatavilla?
Vastaus: Sähkö on satamassa kytkettynä 1.3. - 31.10. Sähköä ei saa käyttää veneen lämmitykseen.

Kysymys: Onko venepaikoilla vettä saatavilla?
Vastaus: Veden tulo avataan laitureille kun yöpakkaset ovat ohi.