Ansökan om bidrag
Vem kan ansöka om bidrag?
Allmännyttiga sammanslutningar i Åbo kan ansöka om verksamhetsbidrag.
När ansöker man om bidrag?
Följande års verksamhetsbidrag ansök i oktober. Ansökningsperioden är den 1.10.–31.10. Ansökan måste komma in senast klockan 16 den 31.10. Ansökningarna behandlas en gång per år. Försenade ansökningar behandlas inte.
För vad kan man ansöka om bidrag?
Bidraget stöder föreningars verksamhet som följer stadgarna och verksamhetsplanen. Bidraget beviljas för ett kalenderår.
Så här ansöker du om bidrag
-
1Ansök om bidrag elektroniskt
Ansök om bidrag på adressen lomakkeet.turku.fi.
Vi rekommenderar att du använder antingen Mozilla Firefox eller Google Chrome.
-
2Svara på frågorna
Alla ansökande svarar på gemensamma frågor som leder till mer detaljerade frågor. Ansökan kommer sedan vidarebefordras till rätt sektor för vidare handläggning.
Kom ihåg att du inte kan redigera ansökan efter att du skickat den.
-
3Välj den rätta blanketten
Verksamhetsbidraget är uppdelat i två olika blanketter beroende på om du ansöker om ett bidrag på mindre eller mer än 10 000 €. Blanketten för större belopp kräver mer information.
-
4Kom ihåg att göra ansökan i tid
Kom ihåg att klicka på ”Skicka” så ansökan inte lämnar i utkast-status. Försenade ansökningar och ansökningar i utkaststatus beaktas inte.
-
5Följ upp behandlingen
Du kan följa upp behandlingen av din ansökan under fliken Egna blanketter.
Till bidragens mottagare
Utbetalning av bidrag
Nämnden för främjande av hälsa och välfärd fattar beslut om bidrag.
Bidraget betalas in på det bankkonto som sammanslutningen uppgett i sin ansökan i början av året. Bidrag som överskrider 10 000 euro betalas i två poster, av vilka den senare betalas i augusti.
Bidraget betalas när nödvändiga bilagor har lämnats in.